کتاب اقتصاد خانواردراسلام

قسمتی ازمقدمه ی این کتاب:

آنچه امروز در دانشکده‌های موسوم به "اقتصاد" آموزش داده می‌شود همان پولیتیکال اکونومی قرن هجده نوزده هست که به نظر به فارسی و عربی برگردان‌های متفاوتی داشته است. مخاطب این دانش حاکمان و چگونگی تدبیر امور جامعه هست. متعلق این تدبیر و ساماندهی، تولید و توزیع مواهب بین آحاد مردم است. به نظر چهار موهبت و چهار مقوله متمایز از یکدیگر در این دانش بیشتر مورد توجه می‌باشد، هر چند حصری در این چهار مقوله نیست:

  • کالاهای خصوصی
  • کالاهای عمومی
  • پول
  • ثروت‌های طبیعی و یا انفال

کتاب اقتصاد رسانه 

اقتصاد رسانه، مطالعه علم اقتصاد را با مطالعه رسانه ترکیب کرده و به بررسی تغییرات نیروی‌های اقتصادی می‌پردازد که انتخاب‌های مدیران، فعالان و سایر تصمیم‌گیران عرصة رسانه را هدایت کرده و یا محدود می‌نماید. در حقیقت، اقتصاد رسانه به عملیات کسب و کار و فعالیت‌های مالی بنگاه‌های تولید‌کننده و فروشنده محصول در صنایع مختلف رسانه‌ای اشاره دارد. بنابراین اقتصاد رسانه با مسائل متعددی از جمله تجارت بین‌الملل، استراتژی کسب و کار، سیاست‌های قیمت‌گذاری، رقابت و تمرکز صنعتی سر و کار دارد که بر بنگاه‌ها و صنایع رسانه‌ای تأثیر می‌گذارند.

کتاب عدالت اقتصادی

موضوع عدالت و نظریه‌پردازی در خصوص چیستی این مفهوم بنیادین، تاریخی بسیار قدیمی و رایج در هر نظام اجتماعی و فکری دارد. گرچه سطور قابل توجهی از آثار بزرگان فکر و اندیشه هر عصری به تدقیق این مفهوم و نظریه‌پردازی در خصوص ابعاد مختلف آن اختصاص یافت‌است، اما به جرأت می‌توان گفت که این موضوع و سؤال از چیستی عدالت، مسأله‌ای بدون پاسخ نهایی می‌باشد و هنوز هم جای دارد اندیشمندان به‌خصوص در جامعه علمی کشور ما به تبیین ابعاد مختلف این فراگیرترین مفهوم جامعه انسانی بپردازند.