دکتر محمد نعمتی رئیس مرکز نوآوری علوم انسانی اسلامی و عضوهیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در یادداشتی پیرامون موضوع حذف صفر از پول ملی نوشت:

:small_red_triangle:امروزه اقتصاد ایران از چالش های اساسی رنج می برد. لذا به جای پرداختن به موضوعات بی فایده یا کم فایده ، باید به دنبال درمان اقتصاد بیمار بود، نه اینکه در شرایط اوژانسی به دنبال ارایش و بَزککردن آن باشیم.موضوعی که امروزه تحت عنوان حذف صفر از پول ملی در افکارعمومی مطرح می شود، بیشتر از اینکه اثر اقتصادی داشته باشد، بار روانی منفی دارد. پرداختن به مسائل حاشیه ای، بازی با روح و روان خسته جامعه وتخریب بیش از پیش آن است.تاریخ سیاست گذاری ما، از دیرباز دارای معضلاتی اساسی و ریشه داربوده است.

:small_red_triangle:امروزه آنچه که بعنوان مشکل اصلی توسط اکثریت قریب به اتفاق اقتصاددان ها مورد نقد قرار گرفته وبعنوان معضل شناخته می شود،تورم ساختاری است که نتیجه آن توزیع ناعادلانه ثروت خواهد بود و به مثابه انتقال ثروت ازطبقه کارگر و تولیدکننده به طبقات دلال و غیرمولد  محسوب می شود. این رویه ،متاسفانه درحال نابودی تمام هستی اجتماعی-سیاسی جامعه ایرانی است. همچنین بهره مندی درصد قلیلی از جامعه از درآمدهای سرشارنفت و گاز و خالی ترشدن سفره مردم از این مواهب، ازجمله معضلات اصلی کشور است. لذا در شرایط فقدان درک و تصور اولویت‌ها و چالش های اصلی کشور توسط دولتمردان، بر اندیشمندان و عالمان اجتماعی و اقتصادی است که حل این چالش ها و موضوعات را رسالت خود دانسته و تن دادن دولتمردان به این اصلاحات را مطالبه‌ای عمومی سازند. مادامی که اقتصاد
و مردم درگیر شرایط بحرانی هستند، حذف صفر از پول ملی، به نوعی شوخی با مسائل اصلی است.