:white_check_mark: در اولین نشست از سلسله نشست های جریان شناسی اقتصاد اسلامی که به همت حلقه اقتصاد اسلامی و  انجمن علمی دانشجویی اقتصاد برگزار گردید؛ سخنران جلسه، آقای دکتر محمد نعمتی، عضو هیأت علمی دانشکده معارف اسلامی واقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)، به ارائه نظرات خود پیرامون مسائل اقتصاد اسلامی پرداختند.

:white_check_mark: مجری جلسه آقای دکتر حسین زندی دانشجوی دکتری علوم اقتصادی با گرایش اقتصاداسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام و مخاطبین دانشجویانی بودند که پیش از جلسه، مقاله فقه تعاملات اجتماعی از دکتر نعمتی و دکتر موحدی بکنظر و دکتر رضایی را مطالعه کرده بودند.

:white_check_mark: در این نشست دکتر نعمتی به بیان کلیت نگاه خود درباره تعریف علم اقتصاد، تعریف دین و جایگاه آن در ربط و نسبت با اقتصاد و به طور کلی مسأله تلفیق در حوزه اقتصاد اسلامی پرداختند. از منظر ایشان اقتصاد (و به معنای دیگر علوم اجتماعی)، به دنبال سامان دادن بسته های حقوق مالکیت هست و اقتصاد اسلامی، پیاده کردن شریعت و احکام اسلامی در حکمرانی بسته های حقوق مالکیت است. از منظر ایشان با کثرتی از مکاتب مواجه هستیم که هریک به نحوی خاص و مبتنی بر فلسفه اخلاق و نوع نگاهشان به عالم، مسائل خود را پاسخ می‌دهند.

:white_check_mark: در ادامه جلسه، مجری از ایشان سوالاتی در باب مقدمات نظریه پردازی در اقتصاد اسلامی، مسأله شناسی اقتصاد اسلامی، تبیین روش شناسی و روش حل مسأله پرسیدند.

:white_check_mark: و در انتهای جلسه دانشجویان حاضر برحسب دغدغه ها و انگیزه های خود، سوالات شان را مطرح نمودند.